Selen

1

Aby zobaczyć cenę "kliknij" Zamawiam

Powstrzymaj niekorzystne zmiany w organiźmie ! Zapracuj na dobry wygląd i aktywność zmianą stylu życia oraz codzienną porcją antyoksydantów.

1Pierwiastek śladowy o silnych właściwościach antyoksydacyjnych. Spowalnia proces starzenia się tkanek i pomaga w utrzymaniu ich elastyczności. Neutralizuje i usuwa z organizmu różne substancje toksyczne. Dotyczy to zarówno metali ciężkich (np. rtęci, kadmu, ołowiu), jak i związków uwalnianych podczas zakażeń, urazów i stresu. Unieczynnia aflatoksyny, chroniąc organizm przed ich ra­kotwórczym działaniem. 

W przeprowadzonych w USA badaniach z udziałem 1312 pacjentów otrzymujących selen w ilości 200 ug dziennie, stwierdzono zmniejszenie częstości występowania nowo­tworów (raka płuc, jelita grubego, prostaty) oraz liczby zgonów z tego powodu. 

Ponadto wykazano, że przyjmowanie preparatów selenu zmniejsza objawy niepożądane chemioterapii.

Selen jest szczególnie korzystny dla kobiet w okresie meno-pauzy, ponieważ łagodzi uderzenia gorąca i inne związane z nią dolegliwości. Mężczyźni bardziej niż panie potrzebują tego mikro­elementu, ponieważ w ich organizmach selen gromadzi się w jądrach i wraz ze spermą jest wydalany z organizmu.

Niedobór selenu w diecie może zaburzać funkcje obronne orga­nizmu i objawiać się zwiększoną podatnością na infekcje, cięższym ich przebiegiem oraz wydłużeniem okresu zdrowienia. 

Zbyt mała ilość selenu jest odpowiedzialna za nasilenie procesów zwyrodnie­niowych, reumatycznych, zapalnych, zwiększone ryzyko miażdżycy i chorób nowotworowych.

Zawartość selenu w diecie człowieka w decydującym stopniu zależy od zasobności gleby w ten pierwiastek. Niestety, znaczna część Euro­py jest uboga w selen. Ponadto nadmierne, sztuczne nawożenie gle­by oraz kwaśne deszcze w znacznym stopniu redukują pochłanianie selenu przez rośliny i zwierzęta. Przyczyną niedoboru może być też nieprawidłowa dieta, bogata w przetworzone produkty pokarmowe - np. brązowy ryż zawiera kilkakrotnie więcej selenu od polerowane­go ryżu białego. Straty w czasie smażenia i pieczenia mogą sięgać 40%. Ujemny wpływ na przyswajalność tego pierwiastka ma także zanieczyszczenie pożywienia metalami ciężkimi. Dieta bogata w witaminy E, A i C poprawia wchłanianie oraz wykorzystanie selenu w ustroju.

Warto pamiętać, że selen i witamina E ściśle ze sobą współpracując, wzajemnie potęgują swoje działanie - razem mocniej chronią orga­nizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, niż każdy z nich z osobna.

Skład:

Selen........50 μg

Sposób użycia: 1 tabletka dziennie po posiłku

Zawartość: 60 tabletek

1