Preparaty mineralne w bogatej ofercie bogatej Cali Vita

Cheladed Zinc osteoporoza , Mega Zinc osteoporoza Iron Plus osteoporoza Power Mins osteoporoza Pro Selenium osteoporoza

Strong Bones osteoporoza Strong Bones PLUS osteoporoza Magnezi B6

osteoporoza Strong Bones Plus + vitamin K2 - NOWOŚĆ! (100 kapsułek)

 

Strong Bones - wapń z magnezem

Strong Bones 100 kaps. 1

Strong Bones 250 kaps. 1

 Aby zobaczyć cenę "kliknij" Zamawiam

Odpowiedni zestaw wapnia i magnezu pozwoli ci zachować pełną sprawność - nawet w jesieni życia !

Zatrzymaj osteoporozę zanim ona zatrzyma Ciebie.

wapnoWapń Podstawowy składnik kości i zębów, które w sumie zawierają 99% ogółu tego pierwiastka w organizmie. Pozostały procent ustrojowe­go wapnia odgrywa ważną rolę w licznych procesach fizjologicznych: uaktywnia wiele enzymów, uczestniczy w krzepnięciu krwi, wspoma­ga wchłanianie żelaza, łagodzi bezsenność, poprawia działanie układu nerwowego i krwionośnego oraz zwiększa odporność. Niedobór tego pierwiastka u dzieci może spowodować krzywicę (głównie w przypadku równoczesnych niedoborów witaminy D), a u nastolatków - bóle wzrostowe kości. U dorosłych, niedostateczna podaż wapnia w diecie związana jest z osteomalacją (rozmiękczanie kości) i osteoporozą. Na brak tego składnika w organizmie może wskazywać duża podatność na stres, alergia, zwiększona skłonność do stanów zapalnych, bolesne skurcze mięśni oraz nasilone pro­blemy z próchnicą zębów.

W przewodzie pokarmowym wapń jest narażony na kontakt z sub­stancjami, które go wiążą i czynią bezużytecznym. „Wrogami" wap­nia są tłuszcze, kwas szczawiowy (obecny np. w czekoladzie) oraz kwas fitynowy (zawarty w produktach zbożowych). Ponadto diety wysokobiałkowe, z wysoką zawartością fosforu (spożywanie nad­miernych ilości produktów zwierzęcych, wysoko przetworzonych, napojów gazowanych) oraz alkohol mogą nasilać wydalanie wapnia z moczem.


WAPŃ


Wapń wspomaga wchłanianie żelaza, łagodzi bezsenność, buduje silne kości i zęby oraz poprawia działanie systemu nerwowego. Niedobór tego pierwiastka może u dzieci spowodować krzywicę (głównie w przypadku równoczesnych niedoborów witaminy D), a u nastolatków bóle wzrostowe kości. Natomiast u dorosłych, niedostateczna podaż wapnia w diecie związana jest z osteomalacją i osteoporozą. Ponadto duża podatność na stresy, alergie, zwiększona skłonność do stanów zapalnych, bolesne skurcze mięśni oraz nasilone problemy z próchnicą zębów również mogą wskazywać na brak wapnia w organizmie. Wapń i żelazo to 2 składniki mineralne, których najczęściej brak w podstawowym pożywieniu kobiet. Niestety, dowiadują się o tym zbyt późno, dopiero po porodzie lub gdy pojawią się objawy osteoporozy.
Zwiększone spożycie wapnia często przynosi ulgę osobom cierpiącym na bóle pleców i krzyża, a także łagodzi bóle miesiączkowe. Zdrowe dorosłe osoby na ogół potrzebują dziennie 800-1200 mg wapnia. „Wrogami" wapnia są tłuszcze, kwas szczawiowy (obecny np. czekoladzie) oraz kwas fitynowy (zawarty w produktach zbożowych). Najlepszym źródłem wapnia jest mleko i produkty mleczne, oleiste ziarna (mak, orzechy itp.), soja i warzywa. Nie jemy wystarczająco dużo ziaren zawierających olej, a mleka (często z powodu nietolerancji laktozy) 70-80% osób nie może strawić, więc prawie wszyscy powinniśmy uzupełniać codzienną dawkę wapnia.
UWAGA!
* Nie zaleca się przyjmowania przez dłuższy okres czasu większej dawki wapnia niż 2000 mg dziennie, chyba, że po konsultacji lekarskiej. ł Odpowiednia ilość witaminy D, fosforu oraz magnezu wspomaga wchłanianie wapnia.
* Przyjmowanie dziennej ilości wapnia w kilku dawkach zwiększa jego skuteczność.

MAGNEZ

Podobnie jak wapń i fosfor, gromadzi się głównie w kościach i mięśniach. Niezbędny w procesach wytwarzania i wydatkowania energii. Kierując pracą 300 różnych enzymów, wpływa na większość przemian metabolicznych, zachodzących w organizmie. Opóźnia proces starzenia się organizmu, korzystnie wpływa na układ krążenia, jest konieczny do prawidłowej czynności nerwów i mięśni. Według niektórych danych, odpowiedni poziom magnezu zwiększa obronę organizmu przed infekcjami oraz poprawia zdolności intelektu­alne. Konsekwencją niedoboru magnezu może być zwiększona podatność na zmiany miażdżycowe, zaburzona praca serca, problemy z ciśnieniem krwi, skurcze mięśni, niepokój oraz nowo­twory. Stres oraz wysokie spożycie kawy i herbaty mogą obniżyć poziom magnezu w organizmie, dlatego w takiej sytuacji należy szczególnie zadbać o odpowiednią podaż tego składnika.„Wrogami" magnezu są też leki moczopędne i alkohol. Zwiększone zapotrze­bowanie na magnez występuje u kobiet w ciąży, karmiących piersią oraz zażywających leki hormonalne.

Produkt uzupełniający codzienną dietę w wapń i magnez. Obydwa składniki występują w formie chelatu, w idealnej proporcji 2 do 1, która gwarantuje ich maksymalne wykorzystanie przez organizm oraz zapobiega powstawaniu kamieni nerkowych. Preparat jest znakomity w profilaktyce osteoporozy, jest również naturalnym środkiem uspokajającym i rozluźniającym.

Wapń i magnez należą do tzw. budulcowych składników mineralnych organizmu. Stanowią podstawowy składnik kości i zębów, są potrzebne do prawidłowego działania serca i układu krążenia oraz funkcjonowania mięśni i nerwów.

MAGNEZ

Magnez jest konieczny do prawidłowej czynności nerwów i mięśni. Bierze udział w kierowaniu pracą 300 różnych enzymów, odgrywa więc ważną rolę w przemianie węglowodanów, tłuszczów, kwasów nukleinowych i białka oraz w procesach wytwarzania i zużytkowania energii. Opóźnia proces starzenia się organizmu, korzystnie wpływa na układ krążenia i zapobiega chorobom serca. Konsekwencją niedoboru magnezu może być wzrost poziomu cholesterolu we krwi i większa podatność na zmiany miażdżycowe. Według niektórych badaczy, odpowiednie dawkowanie magnezu zwiększa zdolność obrony organizmu przed infekcjami, jak również poprawia zdolności intelektualne. „Wrogami" magnezu są tabletki moczopędne i alkohol. Jego naturalnym źródłem są oleiste ziarna warzywa i twarda woda pitna.
Magnez jest potrzebny do utrzymania równowagi wapnia, sodu, potasu i fosforu w organizmie, do wymiany jonów oraz przyswajania witaminy C. Zaleca się zwiększenie dawki magnezu kobietom w ciąży i karmiącym piersią oraz kobietom zażywającym tabletki antykoncepcyjne lub estrogeny.
UWAGA!
* Nie zaleca się przyjmowania przez dłuższy okres czasu dużych dawek magnezu (więcej niż 1000 mg dziennie).
Witamina A, wapń oraz fosfor zwiększają skuteczność magnezu.
* Doświadczenie wykazuje, że proporcja pomiędzy wapniem a magnezem powinna wynosić 2:1. Dobre preparaty zawierają te dwa makroelementy w takich właśnie proporcjach.
* Wapń i magnez są najlepiej wchłaniane wtedy, gdy preparat, który zażywamy, zawiera je w formie chelatowej.
* Magnez łącznie z witaminą B6 zapobiega odkładaniu się kamieni wapniowych w układzie moczowym.
Magnez przyjmowany podczas posiłku może utrudnić trawienie, ponieważ zobojętnia soki żołądkowe. Lepiej, więc zażywać go między posiłkami. Natomiast przy nadkwasocie przyjęta na czczo tabletka magnezu skutecznie zobojętni soki żołądkowe i złagodzi dolegliwości.
Osoby, przyjmujące z powodu chorób serca tabletki zawierające magnez powinny uzgodnić z lekarzem dawkę wszelkich innych preparatów magnezowych.


Skład:

Wapń............................300 mg

Magnez.........................150 mg

Sposób użycia: 1-2 kapsułki dziennie na noc

Zawartość: 100 lub 250 kapsułek

Strong Bones 100 kaps. 1 

Strong Bones 250 kaps. 1

Zatrzymaj osteoporozę zanim ona zatrzyma Ciebie.