STRESS MANAGEMENT B-COMPLEX

 

 

stress, depresja, na depresję1

Aby zobaczyć cenę "kliknij" Zamawiam.

 

STRESS MANAGEMENT B-COMPLEX - stress, depresja

Preparat Stress Management B Complex jest polecany osobom narażonym na stres codziennego życia. Stres zwiększa zapotrzebowanie organizmu na witaminy i energię. Witaminy z grupy B skutecznie wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Ponadto są ważnym elementem procesów produkcji energii.

Pracujesz na najwyższych obrotach ? Stale towarzyszy Ci pośpiech i lęk, że nie zdążysz na czas ? Nie martw się ! Weź kompleks witamin z grupy B - sprostasz każdemu wyzwaniu

To kilkanaście różnych substancji, ściśle ze sobą współpracujących w procesach metabolicznych organizmu. Chociaż niektóre funkcje wielu z nich pokrywają się, każda witamina ma swój własny profil działania i nie może zastąpić innej. Ich skuteczność jest większa, gdy są podawane razem, a każdy składnik pozostaje w równo­wadze z pozostałymi witaminami tej grupy. Niedobór lub nadmiar którejkolwiek z witamin B wpływa niekorzystnie na aktywność pozostałych.

Zwiększone ryzyko niedoboru witamin z grupy B występuje:

  • u osób stosujących diety odchudzające lub spożywających produkty przetworzone, z nadmierną ilością słodyczy i potraw mącznych
  • u kobiet w ciąży i karmiących
  • podczas wykonywania ciężkiej pracy fizycznej
  • u osób starszych
  • w okresie intensywnego wzrostu
  • u osób narażonych na czynniki obniżające poziom witamin B w organizmie: stres, papierosy, kofeina, alkohol, antybiotyki, tabletki antykoncepcyjne.

Tabletki zawierające pełne spektrum witamin z grupy B, a także witaminę C i magnez.

Działanie Stress Management B-Complex:

 

  • działa uspokajająco (zmniejsza drżenie rąk, mruganie powiek)
  • zmniejsza stres, rozdrażnienie
  • chroni układ sercowo-naczyniowy
  • polecany przy depresji, nadpobudliwości
  • niezbędny przy zaburzeniach neurologicznych, psychicznych
  • polecany przy migrenach
  • przeciwdziała siwieniu i wypadaniu włosów
  • ułatwia zasypianie

 

b-witaminaDo kompleksu witamin z grupy B zalicza się kilkanaście związków o różnym działaniu: wszystkie ważne witaminy B, witaminę H (biotynę), kwas para-aminobenzoesowy (PABA), cholinę i inozytol. W odpowiednio dobranym kompleksie witamin z grupy B wszystkie składniki działają łącznie i wzajemnie wzmacniają skuteczność swojego działania w organizmie. Nowoczesne preparaty działają długo, uwalniając stopniowo substancje czynne (TR - time relased), co jest o tyle ważne, że witaminy te rozpuszczają się w wodzie; dzięki przedłużonemu wchłanianiu nie zostają od razu wydalone i organizm może korzystać z nich przez dłuższy czas. Osoby cierpiące z powodu wypadania włosów, łupieżu, siwienia, suchej skóry i kruchych paznokci nie wiedzą na ogół, że tych problemów nie rozwiążą żadne cudowne kosmetyki, jak szampony i kremy, lecz właśnie przyjmowanie witamin B kompleks.

Witamina B1 (tiamina):
Pełni ważną funkcję w przemianie węglowodanów, jest potrzebna do prawidłowej pracy mięśni i układu nerwowego, stąd niektórzy nazywają ją nawet witaminą intelektu. Jej całkowity niedobór powoduje chorobę beri-beri, pierwszą odkrytą awitaminozę. Jej naturalnym źródłem są przede wszystkim drożdże piwowarskie, otręby zbożowe, kasze, płatki i pieczywo z grubego przemiału. Stres, wysiłek fizyczny oraz spożywanie dużej ilości węglowodanów zwiększa zapotrzebowanie na tą witaminę. Jest lekko moczopędna. Witamina B1 wpływa na prawidłowe napięcie mięśni.

Witamina B2 (ryboflawina):
Odgrywa ważną rolę w przyswajaniu żelaza (wytwarzaniu hemoglobiny), w syntezie białka oraz w przemianach tłuszczów i węglowodanów. Wzmacnia wzrok poprzez zwiększanie wrażliwości siatkówki, wpływa korzystnie na wzrost. Zwiększone zapotrzebowanie na witaminę B2 występuje w okresie intensywnego wzrostu, ciąży, laktacji, w sytuacjach stresowych i podczas intensywnego wysiłku fizycznego. Niedobór ryboflawiny może być przyczyną powstawania chorób skórnych, zmian w funkcjonowaniu narządu wzroku i układu nerwowego. Jeśli jest jej za mało, zakłócona zostaje przemiana białek w organizmie.

Witamina B3 (niacyna, kwas nikotynowy, nikotynamid, witamina PP):
Odgrywa ważną rolę w oksydacji biologicznej, w wydzielaniu energii, w rozkładzie i budowie tłuszczów. Jest niezbędna do normalnego działania przewodu pokarmowego, układu nerwowego i skóry, jak również do syntezy niektórych hormonów (np. testosteronu, estrogenów, insuliny). Zapobiega migrenie, uśmierza ból głowy. Usprawnia krążenie krwi, zmniejsza wysokie ciśnienie, obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów. Pomaga przy bólach wrzodowych i usuwa nieprzyjemny zapach z jamy ustnej. Niacyna występuje w produktach roślinnych i zwierzęcych. Do najbogatszych jej źródeł należą: drożdże, otręby pszenne, mięso, podroby a także ryby. Całkowity brak niacyny prowadzi do rozwoju pelagry a częściowy do zmian na języku o charakterze zapalnym.

Witamina B4 (kwas foliowy, folacyna):
Pełni ważną rolę w przemianach metabolicznych niektórych aminokwasów oraz bierze udział w procesach syntezy kwasów nukleinowych. W związku z tym kwas foliowy jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu krwiotwórczego oraz rozwoju wszystkich komórek ustrojowych. Do najlepszych źródeł kwasu foliowego należą: wątroba, ciemnozielone warzywa liściaste, bób i drożdże. Na niedobory folianów najbardziej narażone są kobiety w ciąży, niemowlęta, dziewczęta w okresie dojrzewania oraz osoby w wieku podeszłym. Szczególnie istotne jest wysycenie organizmu kobiety kwasem foliowym przed zajściem w ciążę, gdyż niekorzystne działanie niedoborów folianów objawia się już na początku ciąży. Suplementacja kwasem foliowym przez podawanie go w preparatach multiwitaminowych może więc zmniejszyć ryzyko wad rozwojowych płodu. Według lekarzy z Alabamy, kwas foliowy może odgrywać ważną rolę w profilaktyce raka szyjki macicy.

Witamina B5 (kwas pantotenowy, pantotenian wapnia, pantenol):
Podobnie jak inne witaminy z grupy B, bierze udział w przemianach energetycznych węglowodanów i tłuszczów oraz wpływa na liczne reakcje enzymatyczne. Witamina B5 jest niezbędna dla właściwego funkcjonowania nadnerczy. Wspomaga budowę naskórka, wpływa na porost i kolor włosów.

Witamina B6 (pirydoksyna):
Jako składnik wielu enzymów ma w organizmie wiele zadań. Bierze udział w przemianie aminokwasów, niezbędnych kwasów tłuszczowych i żelaza. Jest niezbędna do wytwarzania czerwonych krwinek i przeciwciał, jak również do lepszego wchłaniania przez organizm witaminy B12. Z doświadczeń wynika, że duże dawki witaminy B6 znacznie zmniejszają stres przedmiesiączkowy, bóle miesiączkowe i uczucie mdłości. Występuje głównie w drożdżach, warzywach strączkowych i w mięsie. Duża ilość białka w pożywieniu oraz wysiłek fizyczny wzmagają zapotrzebowanie na tę witaminę, dlatego też sportowcy potrzebują jej więcej. Jej brak uniemożliwia budowę tkanki mięśniowej. Działa jako naturalny środek moczopędny.

Biotyna (witamina B7, witamina H):
Jest składnikiem wielu enzymów, które odgrywają ważną rolę w przemianach białek, węglowodanów i tłuszczów. Uśmierza bóle mięśniowe, utrzymuje zdrowy wygląd skóry. Opóźnia siwienie i przeciwdziała łysieniu. Sportowcy potrzebują tej witaminy więcej niż przeciętni ludzie. Większe ilości witaminy H znajdują się w żółtku jaj, podrobach, pomidorach i mleku. Niedobory biotyny występują niezwykle rzadko. Białko surowego jaja, a właściwie zawarta w nim awidyna, utrudnia wchłanianie biotyny.

Cholina (witamina B8):
Jest produkowana przez nasz organizm, ale w niewystarczających ilościach. Wraz z inozytolem (oba są składnikami lecytyny) wspomaga przemiany tłuszczów w organizmie, chroni przed stłuszczeniem wątroby oraz zapobiega osadzaniu się cholesterolu w ściankach naczyń krwionośnych. Pomaga w wydalaniu z organizmu toksyn i nagromadzonych leków. Bez choliny pogarsza się funkcjonowanie mózgu i pamięć.

Inozytol (witamina B9):
Jest niezbędny do wzrostu włosów i w profilaktyce miażdżycy. Razem z choliną bierze udział w przemianie tłuszczów, wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi. Jest emulgatorem tłuszczów i zapobiega stłuszczeniu wątroby. Jest niezbędny w przekazywaniu bodźców nerwowych. Tak jak cholina, odgrywa ważną rolę w odżywianiu komórek mózgowych. Ma właściwości uspokajające.

Kwas para-aminobenzoesowy (PABA, witamina B10):
Bierze udział w przemianie żelaza i w tworzeniu czerwonych krwinek. Wspomaga produkcję kwasu foliowego i wchłanianie kwasu pantotenowego. Jego brak doprowadza do szybkiego siwienia i egzemy.

Witamina B12 (cyjanokobalamina, kobalamina):
Jest niezbędna dla prawidłowych czynności ustroju, zwłaszcza komórek szpiku (wytwarzanie czerwonych ciałek krwi), układu nerwowego (zmniejsza drażliwość, polepsza pamięć i możliwości koncentracji), przewodu pokarmowego (polepsza apetyt), a ponadto pomaga przybrać na wadze, pobudza wzrost u dzieci. Jako koenzym bierze udział w przemianach kwasu foliowego, a także w przemianach białek, tłuszczów i węglowodanów. W większych ilościach witamina B12 występuje w podrobach, mięsie, żółtku jaj. Niedobory witaminy B12 mogą występować u osób odżywiających się w sposób ściśle wegetariański. Niedobory cyjanokobalaminy odnotowuje się także u ludzi w wieku podeszłym, u osób spożywających nadmierne ilości alkoholu bądź cierpiących na choroby przewodu pokarmowego

 

Skład:

Tiamina ( witamina B1) -........ 1,3 mg
Ryboflawina ( witamina B2 ) ... 1,8 mg
Witamina B6 -....................... 2 mg
Niacyna - ............................15 mg
Witamina B12 - .....................2 ľg
Witamina C - .......................60 mg
Kwas foliowy - ...................100 ľg
Kwas pantotenowy -............. 5 mg
Cholina - ...........................100 mg
Inozytol -.......................... 100 mg
Magnez -.......................... 13,5 mg

Opakowanie; 100 tabl.

Dawkowanie; 1 - 2 tabl. dziennie

1